تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : مقال في مجلة دورية 
عنوان الوثيقة :
Intentional vs. incidental vocabulary learning
Intentional vs. incidental vocabulary learning
 
الموضوع : English Language Teaching 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : Abstract This paper explores the distinction between intentional and incidental vocabulary learning and analyses statistically their effects on Saudi ESL learners’ ability to understand, retain and use new words actively in different situations. Two types of tests such as Standard Confirmation Test and a Contrastive Extempore Test of intentional & incidental types were given to twenty students at graduate level at JCC, Jeddah, KAU. Standard confirmation test determined a close homogeneity of all selected learners. The final test aimed at striking a contrast between the performance levels of both intentional &incidental vocabulary types. The homogenous learners were divided into two equal groups. Fifty new words were the same for both groups but framed in two different styles: intentional and incidental. The statistical data analysed through tables and figures demonstrated that incidental type performed significantly better than intentional type. 
ردمد : 1319-0989 
اسم الدورية : مجلة الآداب و العلوم الإنسانية 
المجلد : 1 
العدد : 1 
سنة النشر : 2012 هـ
2012 م
 
نوع المقالة : مقالة علمية 
تاريخ الاضافة على الموقع : Monday, February 10, 2014 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
Dr.Jameel AhmadAhmad, Dr.Jameel باحث رئيسيدكتوراهdrjameelahmad@rediffmail.com

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 36507.pdf pdf Intentional Vs Incidental Vocabulary Learning

الرجوع إلى صفحة الأبحاث