تفاصيل الوثيقة

نوع الوثيقة : بحث مدعم 
عنوان الوثيقة :
تسويق خدمات التأمين -- دراسة التأمين العام
Marketing of insurance services – A study of general insurance
 
الموضوع : أعمال 
لغة الوثيقة : الانجليزية 
المستخلص : The research study analyzed the factors which were important for effective marketing of insurance services. The study delves deep into the existing marketing strategies of the insurance companies before liberalization and after liberalization. It was found that the after liberalization of insurance industry in India, multinationals and private companies entered the market. This further promoted competition in the market, which lead into new product development, competitive prices, promotions and opening of branches at convenient places. As per the recommendation of the Malhotra committee Insurance Regulatory and Development Authority was established as regulator for healthy competition and smooth growth of the insurance industry in India. 
سنة النشر : 1425 هـ
2004 م
 
عدد الصفحات : 250 
تاريخ الاضافة على الموقع : Tuesday, August 3, 2010 

الباحثون

اسم الباحث (عربي)اسم الباحث (انجليزي)نوع الباحثالمرتبة العلميةالبريد الالكتروني
زايد أحمد الأنصاريAnsari, Zaid Ahmedباحثدكتوراهzaid.ahmad@rediffmail.com

الملفات

اسم الملفالنوعالوصف
 27560.docx docx 

الرجوع إلى صفحة الأبحاث